maandag 3 juni 2013

Tutorial armbandje

Op de bijzonder feestelijke dag Createndate  gaf ik een workshop.
(zodra ik foto's heb vertel ik meer daarover)

Hier de werkbeschrijving voor jullie allemaal:

Haak een vrolijk armbandje.

Foto 1 t/m 4:
Zet een ketting op van 36 lossen. (dit is geschikt voor mijn pols- meerder of minder met 5 losse)
Haak 1 losse om te keren en keer je werk. Haak in de eerstvolgende een vaste. Daarna in elke losse van je ketting een vaste haken: totaal 36 vaste. Haak 1 losse en keer je werk, haak voor de laatste keer de hele toer in vaste: 36x.

Foto 5 t/m 8: Boogjes:
Keer je werk en wissel van kleur.
Begin met een vaste, sla 1 steek over, haak 4 stokjes in dezelfde steek, sla 1 steek over, een vaste. Dit herhaal je 8x: totaal 9 boogjes.

Foto 9 t/m 12: Hoe haak je 'erop'.
Wissel je van kleur.
De draad heb je 'achter' je haakwerk. Je haakt met je naald door je werk heen, je haalt de draad met je haaknaald van achter je haakwerk naar de voorkant van je haakwerk. Je hebt nu een lus op je haaknaald (zie foto 9) Steek je haaknaald weer door je werk heen in het volgende gat*. Haal de draad van achter naar voren (zie foto 10) nu haak je de draad met een 'halve vaste' op je haakwerk. (zie foto 11) Steek je naald weer door je haakwerk heen en haal de draad op, haak met een halve vaste de draad vast..... en ga zo verder tot het einde van de toer. Knip je draad af en trek deze naar de achterkant van je werk.

*Hoe groot of hoe klein je de 'halve vaste' op je werk haakt is afhankelijk van hoe groot je de lussen maakt en hoe groot je de afstand maakt tussen de steken die je 'door je werk heen steekt'.

Werk al de draadjes af. Haak een lusje van ongeveer 8 of 10 lossen (net hoe groot je knoop is) als knoopsgat aan de ene kant. Zet op de andere kant een klein knoopje en klaar ben je!

V e e l   p l e z i e r !

82 opmerkingen:

  1. Super:)Dziękuję-też taka zrobię:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Bedankt voor het patroontje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Ga 'm maken voor mijn meisje :-)
    Dank je! X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooooooh wat lief dat je het hier ook deelt!!
    Ik was al zoooo verliefd op de armbandjes!!
    B.E.D.A.N.K.T
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ...sehr schön, entzückende Armbänder, danke für die Anleitung
    herzlichst Tatjana

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die is zooo leuk! Ga ik zeker proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk patroontje! Bedankt voor het delen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk armbandje. Mooi al die kleurtjes bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg leuk, die ga ik vast een keer voor de meiden maken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super ontwerp! Ben er heel blij mee! Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk ontwerp. Bedankt voor de tutorial.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. erg leuk! En dan al die kleurtjes, heel mooi! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een superleuk armbandje!

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ontzettend leuk en eigenlijk best simpel! ik ga eens kijken wat voor moois ik ermee kan maken! Bedankt voor het mooie idee! Groetjes Geeske

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een leuk patroontje. Die ga ik binnenkort is maken

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Adorable. I think we will make these for my 12 year old daughter's birthday in October. Have a little crochet workshop with her friends and teach them how to make their own. Spread the color and crochet love to the next generation!
    Kärlek
    Annette
    My Rose Valley

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo leuk!!! Bedankt! Ben benieuwd naar de foto's :o)
    Fijne dag! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heerlijk vrolijke armbandjes zeg! Bedankt dat je deze tutorial met ons wilde delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk!! dank je voor het delen, weer een 'likeje' erbij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. These are lovely - I want to make some and edge the sleeves of my t-shirts.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lovely! Thanks for sharing the pattern!
    Kisses from Catalonia!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hi! I just posted your very pretty Braceletts on my german blog: http://schoenstricken.de/2013/06/hakelanleitung-fur-ein-suses-buntes-armband/ and put a link to your site.
    Best from Berlin, Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  23. I love this....so very sweet! I have made one and it's on my crochet board - http://pinterest.com/nikithomas123/mycrochet/
    Thank you so much for the design.
    Your crochet is fabulous!
    Kind regards,
    Niki

    BeantwoordenVerwijderen
  24. So beautiful! I'll definitely try this.
    Cheers from Germany

    BeantwoordenVerwijderen
  25. simple but great!
    I linked to your tutorial on my blog - thanks for sharing!

    ♥, doro von Hand zu Hand

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hi Claire,
    it was sooo cool to share some time on sunday.
    We loved the location and what a sunny day!
    I have a question, can you please contact me:
    go.bunt@gmx.de
    Thanks and a big hug!
    XX, Martina♥

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dankjewel voor de tutorial, op mijn blog zijn ze al te zien!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een toppertjes zijn het weer!!
    Ik kon mij ook niet meer inhouden (zoals gewoonlijk)
    om ze te haken. Heb ze ook gelijk om mijn blog gezet!
    Wederdom bedankt voor het delen van je patroon **

    Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ohja en je gehaakte top, vind ik ook erg
    mooi geworden (ben eigenlijk wel 'n beetje nieuwsgierig hoe de bovenkant eruit ziet) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een superleuk en vrolijk idee, lekkere zomerse armbandjes...ook erg handig voor restjes! Dit ga ik van het week-end maken, zocht nog een leuk niet al te moeilijk werkje om lekker buiten te doen! Thanxx voor de uitleg!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Onzettend leuk/ vrolijk! Hier inmiddels al twee gehaakt en met plezier om. Bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Leuk, ga ik zeker eens maken binnenkort!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. ...superschön danke für die Idee, hab ich gleich dreimal nachgehäkelt :-)).
    Alles Liebe von Tatjana

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat leuk! Dit ga ik zeker maken! Bedankt voor je tutorial.
    Groeten,
    Liza

    BeantwoordenVerwijderen
  35. great idea and photos, thank you soooo much! I used it to embelish a dress :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Dit was waar ik dus iedereen over hoor!!
    Heb nog een aantal restjes liggen en ga vanavond direct aan de slag!!
    Super!!
    Nu nog even zien dat ik het uitgeprint krijg.... Vind haken en achter de computer zitten nu geen dingen die je samen kunt doen.... en een laptop heb ik niet anders kon die op schoot naast m'n knoetje haakgaren...

    BeantwoordenVerwijderen
  37. I loved, you were my inspiration.
    http://instagram.com/p/awCTJLlSd9/

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Superbe ! J'aime beaucoup vos associations de couleurs.... vos bracelets sont tres beaux, j'en deviendrais vite addicte.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hi! I'm Emmy from Tokyo, Japan.
    This may be the first time for me to leave a comment, but I am a big fan of your blog and have been reading it for some time.

    I really love the bracelet. Since when you first wrote this recipe here, I really wanted to make one for myself. And finally I did it.
    I arranged it a little bit as I want to make it an ID card holder. I LOVE how it turned out. I wrote about it on my blog and also introduced your blog to my Japanese readers. Thank you so much for sharing your great creation and detailed recipe.

    Hugs
    Emmy

    my blog : crochetrick.exblog.jp

    BeantwoordenVerwijderen
  40. I love your blog... only wish there was a link to click onto to translate so I can read the directions :) Beautiful work jean In Ohio, USA

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hoi hoi
    erg bedankt voor dit leuke idee.
    Als beginnend haker was t nog een beetje moeilijk met de stokjes maar t is me gelukt....Ik ben begonnen met haken nadat ik zoveel leuke dingen hier voorbij zag komen....dus erg bedankt voor alle inspiratie!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wunderschön! Sowohl für die Kids als auch für die Großen. Vielen lieben Dank für dein Tutorial. Werde es ganz bald ausprobieren ;o)
    Liebe Grüße, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hallo, misschien een rare vraag maar.....
    ik wil ook armbandjes gaan haken, maar heb nog nooit gehaakt, is dit te doen voor een starter? en zo ja hoe en waar begin ik? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Super leuk idee!, ook om aan vriendinnetjes te geven als cadeautje, lekker veel kleurtjes combineren :) ik heb roze wit en licht groen gebruikt, staat ook super leuk, bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hoi, misschien een suffe vraag, maar hoe doe je de vasten...pak je halve lus of hele vaste??

    karin

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hartstikke leuk!
    Heb net een armbandje gemaakt voor mijn dochter (1 1/2).
    Morgen een verjaardag met nieuwe kleren. In die kleuren een bijpassend armbandje gemaakt.
    Nu maar hopen dat ze hem omhoudt ;-).
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  48. De bandjes zijn te koop op Madeliefke....

    BeantwoordenVerwijderen
  49. De bandjes zijn te koop op Madeliefke....

    BeantwoordenVerwijderen
  50. I love your blog and am anxious to try and purchase your book. Will it be offered in English print? Where in can I purchase your book in the USA. Love your work and colors.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Dank je wel voor het patroontje. Ik heb deze armbandjes gemaakt voor een give away op mijn blog.
    Groetjes Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Thank you so much for your excellent tutorial and inspiration. I now follow your blog with great interest.
    I have made lots of these bracelets for children with cancer and also my granddaughter's friends and they are a great success.
    Take a look at my blog where I have given you thanks and a shout out for your blog!
    Thanks again!
    Jo x

    BeantwoordenVerwijderen
  53. What is the yarn that you use?? I love the picture of all the different colors.

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Hartelijk dank voor het leuke patroontje! Het valt hier in de smaak :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  55. hi i was wondering what weight of yarn and what size of crochet hook did you use?

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Dank je... mijn dochter (11) wil ze ook.Ze wil bedeltjes aan de boogjes hangen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Heel leuk! Eenvoudig en zó leuk.
    Ik gebruik het om andere te leren haken

    BeantwoordenVerwijderen
  58. I don't speak your language, but your pictures are so good I see exactly what you are doing and can follow along easily! Thanks for a great tutorial

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Hi! I used your tutorial to do my crochet place mat! Thank you!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Thanks so much for this great pattern - I have made a bracelet, and linked to you. My blog post is here: http://dinkidots.blogspot.co.uk/2014/06/crochet-bracelet.html
    Maria x

    BeantwoordenVerwijderen
  61. dank je wel voor dit leuke patroontje, je wordt er vrolijk van.
    groeten
    martine

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Wat leuk, wordt je echt helemaal vrolijk van! Ik ga ook eens zo'n mooi armbandje maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Schön. Ich werde probieren. Meine Tochter möchte es haben. Danke.